Kas teie olete need, kes nii palju raha teenivad?

Sõitsin ühe taluni. Väljas toimetas üks meesterahvas, kes ütles: „Minge tuppa, mul ema toas ja tema tahab kindlasti teiega rääkida.” Temal polevat midagi öelda.

Sammusin ukseni ja koputasin, uksel tervitas mind vanem daam. Tervitasin ja seletasin kenasti, et käib rahva ja eluruumide loendus.
Ta kehitas õlgu, kuid kutsus mind siiski tuppa. Kui olime jõudnud tuppa, keeras proua näoga minu poole …

„Oot-oot! Kas teie olete need, kes nii palju raha teenivad?” küsis proua. Tema olevat seda kuulnud ja mina seepärast istuda ei tohi. Esimese hooga ei saanudki midagi aru , aga hiljem selgus, et olla keegi tuttav, kes teenib rahvaloendajana suurt raha.

Nii ma siis seisan, läpakas käes ja lootus hinges, et lastakse istuda. Minu kõrval oli suur ümmargune laud ja toolid ümber selle.
Vahepeal oli tulnud tuppa ka meesterahvas ja istus proua kõrvale diivanile. Küsin passi või ID- kaarti. Mees vastab, et tal pole. Küsin siis, äkki on tal isikukood meeles. Mees võtab lauasahtlist passi, loeb isikukoodi ette ja paneb passi tagasi sahtlisse.

Mina seisan keset tuba ja üritan loendust läbi viia. Proua on vahepeal diivanile külili visanud ja küsib, mis mu nimi oligi. Ütlen uuesti oma nime. „Päris teadlased on loendama saadetud,” kommenteeritakse perekonnanime. Uuritakse nime kohta edasi – kust pärit jne. Ütlen, et see pärineb mu abikaasalt. „Võiksite ikka oma päris nime kirjutada, siis teame, mis inimene te olete,” jätkub vestlus. Järgmisena võetakse ette mu eesnimi – ei tea, kas see ikka on naisenimi.

Tundus nagu ma ei seisakski keset tuba. Loendus jätkuski püstijalu, sest me teenivat nii palju raha. Eks endal oli ka halb tunne, et lasin end madalamaks kui muru. Aga seal elas mitu leibkonda ja et teise leibkonna kontakti polnud kodus, pidin sinna veel tagasi minema.  Kui küsitlus sai läbi, vabandasin kenasti ja ütlesin, peate mind veel kannatama – tulen tagasi.
Mees jäi minu lahkudes veel kukalt kratsima.

Kui teisel korral tagasi läksin, olin kõigeks valmis. Aga siis läks üle ootuste kenasti – naine, kes mind ootas, oli kena ja viisakas ning pakuti isegi istet:). Sellest loost õppisin, et kunagi ei saa millekski 100% valmis olla!

rahvaloendaja Kerti (Viljandimaa)

Lisa kommentaar

